Aurora
Karaktärsinfo
Namn Aurora (Borealis) Stjärnsten
Även känd som Rori, Roris, Auroris
Moral Kaotiskt neutral
Flock, Rang Tenebris
Levande/Död Död
Partner Ivo
Fysik
Ras Gråblod
Kön Hona
Ålder Ung vuxen
Mankhöjd 90cm
Vikt 68kg
Krafter Kyla, Yttre ljus
IRL
Spelas av Elsa
Skapades 21-09-2015
Aktiv Ja

Personlighet

Ombytlig med ett hett temperament och var stundvis svår att se igenom, stundvis som en öppen bok. Aurora kunde tindra med ögonen mot dig, för att sedan hugga dig i ryggen. Smicker och komplimanger var den snabbaste vägen till ett varmt välkomnande, medan en förolämpling kunde leda till att hon önskade att se dig död. Aurora förlät för det mesta, men hon gav inte ut fler än två chanser.

Utseende

Aurora hade ett näpet ansikte. Två stora, iskalla blå ögon dominerade den centrala delen av hennes ansikte. Hon saknade synbar pupill. Hennes ansikte gick i mönster av mörkröd, ljusare röd och creamfärger. Färgerna lutade mer åt att vara rosa än orange, och var därför en kallare ton än sin mors. Hon hade två horn , som krökte sig bak och sedan in under öronen.

5. Strangulation.png

Aurora var mycket förtjust i smycken av olika slag. Runt huvudet bar hon en krona. Den gick inte att ta av, eftersom hennes horn hade växt över. Hon hade även kristaller i svansen, fästa med benbitar. Dessa klirrade när svansen rörde sig. Utöver dessa bar hon även ett guldsmycke på ett av sina horn.

Krafter

Kyla
Genom att ha tränat den, blev Aurora ganska duktig på sin kraft.

Ljus
Aurora tränade hårt för att bli mycket skicklig på sin kraft, för att inte råka skada Even.

Historia

Aurora föddes sist i en kull på hela 10 valpar. Modern döpte stora delar av kullen efter olika astronomiska fenomen. Aurora fick därför namnet Aurora Borealis, men hon tyckte det senare namnet var så fult att hon behöll det som en hårt bevakad hemlighet.

Tidigt visade hon tecken på att vara dominant, kanske för att kompensera för sin storlek. Aurora styrde och ställde gärna, vilken kullsyskonen fick erfara. Tikvalpen gav sig gärna ut på äventyr, vilket ledde till både bra och dåliga upplevlser. Hon hade trots sin unga ålder redan stött på vampyrer och zombies, goda vänner och en läromästare. Den sistnämnda tog med henne på resa genom Numoori. Först gick allt gick bra: de vandrade upp genom Numoori, ända tills de kom till Ken-Yak. Där träffade de på den största zombiehord Aurora någonsin sett, och Persephone gav sig in i strid. Efter att ha tappat bort varandra i kaoset var Aurora åter ensam. Hon valde då att följa med Even tillbaka mot Itrozo. Där stannade hon, och blev en dedikerad medlem i hans följe. 

Vid en resa till Ken-Yak träffade hon Ivo. Kemin var ett faktum, och det dröjde inte mer än en någon vecka eller två innan de var partners, och inte ens en månad innan Aurora meddelade att hon var dräktig. Dräktigheten gick bra, och det unga paret välkomnade snart sju friska valpar till världen. Trots att Auroras uppfostran var hård älskade hon dem otroligt mycket. Det var med blandade känslor som Aurora och Ivo såg sina valpar växa upp. Stolthet, över allt de åstakom, och en förälders sorg över att plötsligt inte vara hela världen för dem. Ändå var de Auroras hela värld, och hon gjorde allt för dem.

Tills Tibast dog. Det kom som en chock, totalt oväntat, och det slog dem hårt. Aurora, dräktig med sin andra kull, blev nästan apatisk. Bara Ivo och tanken på sina nya kunde få henne att fortsätta leva. Att förlora honom var det tuffast hon upplevt, men vid Ivos sida kunde hon klara allt. De välkomnade en andra kull till livet, och saker såg ut att bli bättre. Aurora ville leva igen, men valet var inte längre hennes.

Under en vinkväll med Nilo förgiftade vännen hennes vin, och det dröjde inte länge innan Aurora hostade blod. Om sonens död varit en chock så var det inget mot det här. Det sårade Aurora djupare än hon trott, men det var vetskapen om att hennes valpar skulle växa upp utan en mor som smärtade mest. Hon skulle ju leva för dem. Giftet var obarmhärtigt, och Aurora dog med Ivos namn över läpparna.

Relationer

Biologisk Släkt
Moder Sraosha
Fader Sacheverell
Helsyskon Assar, Azya, Capheus, Sirius, Ursa
Valpar Dalia, Lupin, Malva, Syren, Tibast, Tistel, Viol, Björnloka, Bonk, Flippa, Glimmer, Lava
Adoptivfamilj
Övrig adoptivfamilj GrendelVarya

Barndomsfamilj

  • Sraosha (mamma) - Jag är Källan nu.
  • Ursa (syster) - Åh, du trodde du var något. Se på mig nu.
  • Assar (syster) - Blekt minne. Stannade du med mor?
  • Azya (syster) - En sådan fantastisk fäll. Så du skulle passa på Varya.
  • Capheus (bror) - Hå, broder, du ska se min samling nu.
  • Sirius (bror) - Du försvann tidigt. Skam på pälsen.
  • Sacheverell (biologisk pappa) - Träffade aldrig.

Familj

  • Ivo (partner) - Jag vet att jag svek dig. En dag ska jag falla i din famn igen, men inte idag. Ta hand om våra valpar, Ivo. Jag älskar dig.
    • Dalia (dotter) - Du är vacker, även om du inte vet det.
    • Lupin (son) - Oroa dig inte, jag leder dig.
    • Malva (dotter) - Min älskade blomma, jag är så stolt. Du kommer axla min roll perfekt.
    • Syren (son) - Jag älskar dig, oavsett.
    • Tibast (son) - Jag tänker på dig vid varje soluppgång och varje solnedgång. Du finns i varje andetag solen tar. 
    • Tistel (dotter) - Kära Tistel, jag önskar jag kunde finnas där för dig. Ta hand om dem.
    • Viol (son) - Om du blir ens hälften så bra som du var när du var valp kommer du bli främst i Numoori.
    • Björnloka (dotter) - Förlåt mig. Glöm inte bort mig.
    • Bonk (son) - Förlåt mig. Glöm inte bort mig.
    • Flippa (dotter) - Förlåt mig. Glöm inte bort mig.
    • Glimmer (dotter) - Förlåt mig. Glöm inte bort mig.
    • Lava (dotter) - Förlåt mig. Glöm inte bort mig.
  • Grendel (adoptivpappa) - <3
  • Varya (adoptivsyster) - För dig skulle jag göra allt, allt. Jag hoppas du tror på mig, som jag tror på dig.
    • Maksim (systerson) - Glöm inte din rätta plats.

Tenebris

Bekanta

  • Ezekiel -
  • Guardeiron (fd. ängel) - Jag hoppas du ser mig nu.
  • Kolzak - Hur känns det nu, när vi tagit allt från varandra?
  • Laali - Flyg, skata, flyg.
  • Persephone - Jag behöver inte dig längre, men tack för då.

Främlingar

Pälsar

Trivia

  • Aurora var tidigare beskyddad av Guardeiron, men då deras åsikter och syn på världen började skilja sig markant åt gjorde de slut. Efter detta hyste Aurora starkt förakt för änglar.
  • Smicker var en av hennes största svagheter.
  • Aurora kallade ofta de runt henne för älskade, käraste och liknande.
  • Det var vanligt att höra Aurora använda ett positivt, upplyftande språk ("Du är så vacker!", "Wow, vad du kan!" eller "Så fin!") till vem som helst, men det fanns alltid något i blicken som fick en att undra om hon menade det eller inte.