FANDOM

Infero
Infero
Basfakta
Namn Infero, eldvarg, inferno
Storlek Liten, Medelstor
Vanliga krafter Eld, lava
Färger Varma, eldiga färger
Styrkor Väldigt värmetåliga, tar snabba beslut
Svagheter Impulsiva, aggressiva, primitiva
Historia
Härstamning Svartvarg
IRL
Skapare --
Krävs Tillstånd Nej

Sammanfattning

Inferon är en hetlevrerad ras på många vis. Det är en liten ras som lätt känns igen på sina eldiga färger. Inferon är känd för att ha en kort stubin och ett hett humör. De är naturligt mer tåliga mot värme, om än inte helt immuna mot extrema temperaturer. I princip alla infero föds med eld som kraft, och det ses ofta som skamligt för en infero att inte äga eldkrafter. Inferon är också den enda rasen som kan få blodsätten lava. Det är vanligt för andra vargar att felaktigt, om än passande, kalla rasen för Inferno eller Eldvarg, vilket en infero gärna tar som en förolämpning.

Fysik

Inferon är en övervägande liten ras, som trots sin storlek sällan har några problem att ta plats i sin omgivning. De kan nå medelstora storlekar, men renrasiga inferos blir sällan över 80cm i mankhöjd. Inferon har en stark kropp, med tjocka, hårda trampdynor som hjälper dem att gå på väldigt varma underlag. De är generellt väldigt värmetåliga, till den grad där sådant som hade bränt andra vargar knappt berör en infero, om än de inte är helt immuna mot extrema temperaturer. Deras pälsar är karaktärristiskt eldfärgade, och varierar från gul och orange till djupare röda nyanser. Pälsen är även ofta vild och spretig på ett vis som påminner om eld.

Mentalitet

Inferon ses gärna som en av landets mest impulsiva raser. De är kända för en kort stubin och hett humör. De är ofta aggressiva, och löser hellre konflikter med våld än utdragna diskussioner. Impulsiviteten gör dock också att inferos har lätt att fatta snabba beslut, på gott och ont.

Krafter

Inferos har nästan uteslutande alltid eld som kraft. Elden är en viktig del av rasens identitet, och är den kraft som de flesta associerar rasen med. Det är väldigt ovanligt för en renrasig infero att födas utan någon form av eldkraft. Inferon är också den enda rasen som kan få blodsätten lava, vilken ger vargen förmågan att styra smält sten. Endast renrasiga inferos kan få lava som kraft.

Kultur

Inferon ses av många andra raser som något primitiv i sitt sätt. Deras flockstrukturer är ofta baserade på att den starkaste styr, där det är vanligt för medlemmar att slåss och utmana varandra om högre status. De slösar sällan tid på "fint krimskrams och pyssel" som många andra raser, utan ser större värde i att fysiskt och med sina krafter kunna bevisa sitt värde. Accessoarer som kan börja brinna eller glöda i de heta klimat som inferon gärna kallar hem ses snarare som ett onödigt problem.

Övrigt

Infero eller Inferno

Det blir lätt att infero i folkmun istället kallas för inferno, vilket inte är ett helt opassande smeknamn. Trots att smeknamnet kan ses som passande, så är det vanligt för inferovargar att bli förnärmade och ta det som en förolämpning när andra kallar dem vid fel namn. Rasen kallas även ibland för eldvarg, såväl på grund av utseendet som associationen till eld i övrigt.

Flocken Pheros

Pheros är en stor flock i Lavaöknen, bestående av inferos. Flocken strövar över stora delar av lavaöknens marker, men hittas lättast närmre vulkanen. Det är en aggressiv flock, såväl inbördes som mot främlingar. Flocken styrs av den varg som är starkast, och medlemmarna slåss ofta sinsemellan om allt från rang till triviala ting.Trots det har flocken en ganska god sammanhållning, främst märkbart när de går ihop mot främlingar.