Numoori Wiki
Advertisement

Om

Kallas vanligen för Kreft, MP eller MPh i chatterna. Är nästan alltid online, så ropa på mig i chatten om du behöver hjälp. Har bytt spelarnamn från MoonPhanter, så om det står MoonPhanter någonstans så är det mig det syftas på.

Karaktärer

Nuvarande karaktärer

# Namn Flock Skapad
1. Kilah --- 2011
2. Dimitrij Jägarna 2011
3. Yargol Qu 2014
4. Arno Jägarna 2014
5. Umbra Devils 2014
6. Laali --- 2014
7. Even Vampyr 2015
8. Airi --- 2017
9. Matvei Jägarna 2019
10. Prospero Tenebris 2019
11. Taklamakan Sahra 2020
12. Fiir --- 2020

Tidigare karaktärer

Namn Status Från Till
Knutten Död 2011 2011
Kazan Död 2011 2011
Stostine Död 2011 2012
Kanto Död 2011 2012
Phol Död 2012 2013
Razios Död 2011 2014
Kele Död 2011 2014
Detrena Död 2012 2014
Cuywendz Utvandrad 2010 2015
Bivlinde Utvandrad 2012 2015
Doris Utvandrad 2011 2015
Modig Utvandrad 2013 2017
Ghadam Död 2013 2019
Azazel Utvandrad 2010 2019
Haru NPC 2017 2019
Debwer Död 2012 2020

Oseriösa

Historia

2010  

Introducerades till Numoori av en av sidans dåvarande admins, medan Numoori fortfarande höll till på Jinity.

Skapade karaktärer
2011  

Var med om de många flytterna när Jinity började lägga ner. Skapade många karaktärer. Började måla bilder till andra spelare på sidan.

Skapade karaktärer
Avsagda karaktärer
2012  

Målade alldeles för mycket bilder. Blev översvämmad av förfrågningar, och stressades av personer som ville ha bilden klart helst nyss. Fick under sommaren nog och sade ifrån, och skrev en lång förklaring om att det tar tid att måla bilder tacksåmycket.

Skapade karaktärer
Avsagda karaktärer
  • Stostine - Död -  22-03-2012, halkade av en sten och bröt nacken
  • Kanto - Död - 03-12-2012, bröt ryggen pga fallande gren
2013  

Målade fortfarande mycket bilder, men fick tacksamt inte lika många förfrågningar eller stressande meddelanden. Blev under sommaren medlem i Numooris Crew, och målade såväl kartan som många områdesbilder. Började experimentera med årstids-baserade bakgrunder och teman till sidan. Skapade flocken Jägarna i slutet av året.

Skapade karaktärer
Avsagda karaktärer
2014  

Experimenterade mer med sidans utseende, och började ändra sidans logga för att matcha olika högtider. Målade fler områdesbilder, storleksbilder till rassidan, och fler bakgrunder. Startade vad som sedan skulle komma att bli en årlig tradition där jag hittar på något till sidan varje 1a April, genom att sprida ut små magikarp (pokémon) ikoner runtom på sidan för spelare att hitta. Höll en haloween-tävling under hösten. Höll till stor del i vinter eventet (Norrskenet), och bidrog med såväl text som design av sidan, inkluderande flera olika bakgrunder under eventets gång. Fick rollspelsmässigt inte lika mycket gjort under året pga en ökning i universitetsstudier.

Skapade karaktärer
Adopterade karaktärer
Avsagda karaktärer
  • Razios - Död - 04-05-2014, försvann i havet mellan Tadaar och Kawazatriskogen
  • Kele - Död - 17-07-2014, sparkad i huvudet av en ren, fick blodförlust och hypotermi
  • Detrena - Död - 10-08-2014, var en zombie och föll i bitar
2015  

Hade vid det här laget blivit utbränd, men accepterade det inte och kompenserade genom att göra mer saker (spoiler: ett dåligt beslut). Rick-rollade medlemmar under 1a April med musik på sidan. Utvandrade flera karaktärer under året. Höll till stor del i sensommar eventen (Shendu och Dimman), och bidrog med bilder, text och kod. Uppdaterade sidans årstids-teman.

Skapade karaktärer
Avsagda karaktärer
  • Azazel - Utvandrad - 12-04-2015
  • Cuywendz - Utvandrad - 22-07-2015, tillsammans med familjen
  • Bivlinde - Utvandrad - 22-07-2015, tillsammans med familjen
  • Doris - Utvandrad -  06-10-2015
2016  

Ett förhållandevis tyst år från min sida pga händelser IRL. 1a April fick de spelare som kom online googly-eyes på sina avatarer. Bidrog som vanligt med text och bild till sidans större event (Zombiehorderna), inkluderat ett par rollspelsprompts. Påbörjade uppdateringen av bilder till rassidan. Städade och såg över en hel del kod till informationssidorna. Varken skapade eller dödade/utvandrade några vargar det här året.

2017  

Började som vanligt året med en del uppdateringar: Bytte ut alla sidan smileys till vargar istället för standard, 1a April hände, bytte till nytt vårtema med ny bakgrund, uppdaterade kartor och flockar, samt en del uppdateringar av informationssidor och html. Skapade snabblänkar på flera av informationssidorna, och uppdaterade med flera nya områdes- och rasbilder. Flyttade till ny hemort och försökte balansera två jobb, commissions, Numoori och livet generellt. Accepterade fortfarande inte att jag var utbränd (spoiler: fortfarande ett dåligt beslut).

Skapade karaktärer
Avsagda karaktärer
  • Modig - Utvandrad - 29-01-2017, tillsammans med Jaro
2018  

Året började starkt med flera uppdateringar till sidan, bland annat en städning av medlemslistan, flera uppdaterade ras- och områdesbilder, och omorganiserande av forumet. Var med och skrev Guide-sidan för karaktärsskapande och rollspel, och stod som vanligt för uppdaterande av sidans teman och utseende under året. Ansvarade också till stor del för "Keysmash-text" ledtrådar runtom på sidan, och rollspelsprompts som bland annat låtit spelare hitta ett tempel i Nordanskogen. Höll i en ny "Så ska det låta" tävling, och öppnade Commissions igen under sommaren. Arbetade irl på tre olika jobb samtidigt i början av året, senare två jobb, och var väldigt trött. Avslutade året med en flytt norrut igen.

Återinvandrad karaktär
  • Azazel, tillbaks för att avsluta historia
Avsagda karaktärer
  • Ghadam - NPC präst i Måntemplet - 15-12-2018 (dödades sedan i attacken mot Måntemplet 01-11-2019)
2019  

Kickstartade året med att skriva flera rollspelsprompts, och målade om kartan helt efter jordbävningseventet som drabbade Numooris västkust. Målade flera områdesbilder och skrev/uppdaterade info till såväl nya som gamla områden. Uppdaterade rassidan med helt ny kod, så att alla raser numer får plats på en sida istället för två. Uppdaterade sidans regler med förtydligad text. Höll tillsammans med Lin och Älg i invigningen av Skuggfall Teater, som kom att bli ett av årets två större LAN-event. Uppdaterade sidans storlekar på raser så att de blev mer enhetliga. Uppdaterade smileys till såväl sidan som Numooris Discordserver. Kraschade fullständigt under våren pga utbrändheten som kom ikapp, och blev i början av sommaren sjukskriven på heltid pga svår utbrändhet, stress, och blandade ångest- och depressionsproblem. Började under hösten att trappa upp jobbet igen, men rollspelade pga sjukskrivningen mindre under året. Påbörjade en större uppdatering av Wikins huvudmeny och kategorier i slutet av året.

Skapade karaktärer
Avsagda karaktärer
2020  

Började det nya årtiondet med att uppdatera och flytta Kraftsidan till Wikin, och ge sidan ett nytt solnedgångsbaserat tema. Har försökt beta av så mycket rollspel som möjligt på mina karaktärer för att inte ha för mycket väntande att svara på, och har behövt börja ta avstånd från krav pga stress. Kraschade väldigt illa igen och har tvingats gå tillbaks till full sjukskrivning. Tips från coachen: Ignorera inte tecknen på utbrändhet i flera år och utveckla svårare mentala sjukdomar. Det är inte värt det ᕕ(ツ)ᕗ

Skapade karaktärer
Avsagda karaktärer
  • Debwer - Död - 12-05-2020, offrades till gudarna av Blair
2021  

Har varit sjukskriven hela året än så länge (Augusti), så har äntligen haft tid att börja återhämta mig från all stress och annat medicinskt. Har dock blivit lite rastlös av att vara sjukskriven så länge, så har spenderat mycket tid med att göra uppdateringar till Numoori. Har gjort flera kod-uppdateringar, bland annat en helt ny huvudmeny, uppdaterat alla info-sidor, och gjort den manuella uppdateringen av alla sidor här på wikin. Har uppdaterat sidan med nya teman under året som vanligt, och målat mycket nytt, däribland flera nya adopterbara designer. Stod även till större del för uppdateringen av alla änglar och demoner, med text och kod till sidor.

Skapade karaktärer
  • ---
Avsagda karaktärer
  • ---

Trivia

Advertisement