Maksim
Bild av Cat
Bild av Cat
Karaktärsinfo
Namn Maksim
Även känd som Maks
Moral Kaotiskt neutral
Flock, Rang Tenebris
Levande/Död Levande
Fysik
Ras Gråblod
Biras/Attribut Leucism
Kön Hane
Ålder Tonåring
Mankhöjd 98cm
Vikt Normal
Krafter Vatten, Metall
IRL
Spelas av Cat
Skapades 31 Dec 2019
Aktiv Ja

Personlighet

Valp
Som valp fanns det ingenting som inte skrämde Maksim. Allt från små vindpustar till stora orkaner fick hans ben att darra. Trots hårda ord från sina bröder och systrar, vågade han aldrig säga emot. Maksim var mesig och rädd.

Tonåring
Med en hård och uppmuntrande uppfostran från sin mor började Maksim få mer utav ett självförtroende. Den undergivna hållningen ersattes av ett högburet huvud, den pipiga rösten övergick till en röst kall som is och den gråtfyllda blicken förändrades. Med hjälp av Aurora lärde han sig att bli både social och charmig, trots att det mesta endast är ett skådespel.

Utseende

Maksim är starkt byggd och växer fortfarande för att slutligen landa på 98 centimeter. Hans tjocka päls är en blandning av svart, vitt och övervägande rött i olika nyanser.

På hans skalle växer en mäktig krona av svartvita horn som används både för att skrämmas men också i närkamp. Likt hans far har han ett litet horn som växer på hans nosrygg.

Klara ögon, blåa likt havet.

Krafter

Vatten
Den kraft som Maksim känner mest dragning till naturligt. Han kan hittills bland annat kontrollera vattnet och dess ström skickligt, och är även på god väg att utvecklas då han försöker öva så ofta som möjligt.

Metall
Maksims andra kraft som han ännu inte bemästrar lika bra som vattnet. Han kan göra små förändringar i kedjor och metaller, och med mycket koncentration kan han göra vassa spjut men till följd av huvudvärk.

Historia

Övergiven från start
Maksim övergavs tillsammans med sina syskon Aleksandr och Katya vid födseln. Deras far, Kolzak, fann dem och tog dem tillbaka till tryggheten där de tack vare Vasilisa, som fått en kull kort därförinnan, kunde dia även dem. Livet i Cirkeln var tryggt och gemenskapen stark, men allt förändrades i ett andetag.

Lit rubrik
Under en utflykt till Ötamon tillsammans med sin far och resten av valparna kom Maksim bort. Han hade lekt kurragömma med Katya en bit bort från resten av syskonen, och rört sig lite för långt bort för att det skulle vara säkert. Sedan hade hon dökt upp. Aurora. Med silkeslen röst hotade hon att döda Katya om han inte gjorde som hon beordrade. Rädslan för sin systers liv och sitt egna fick honom att utan motstånd följa med henne. Kanske var det också fegheten som var inpräglat i hans skelett som tvingade med honom.

Rubrik yo
Vid deras förste möte var Maksim livrädd. Han kunde inte tro på att hans mor, Varya, funnits här hela tiden, och att hon ville ha honom vid sin sida var än svårare att förstå.

Till en början väntade Maksim på att hans familj skulle komma efter honom. Han satt vid den öppna balkongen med utsikt över Civitas hela dagar och nätter i väntan på att någon skulle dyka upp - men räddningen kom aldrig. Varya fick honom att tro att de inte saknade honom, och att de hade lämnat honom i skogen utav en anledning.

Efter veckor slutade han att vänta och började istället att tillbringa mer, eller närmare all, sin tid tillsammans med sin mor. Varthän hon gick, dit följde han. Hon uppmuntrade honom, gav honom kunskap om saker han aldrig tidigare visste fanns, och hjälpte honom att lämna sitt svaga jag bakom sig.

Rubrik

mörda sezja - lämna sitt förflutna bakom sig

Tibast dör.

Aurora dör.

Stephano dör.

Varya lämnar honom.

Maksim ger sig av på en resa i sökandet efter svar.

Relationer

Biologisk Släkt
Moder Varya
Fader Kolzak
Helsyskon Aleksandr, Katya
Far och morföräldrar Morföräldrar:
Blue, Othello

Farföräldrar:
(npc)

Föräldrars syskon Varya:
Vit, Valkyrian

Kolzak:
Vasilisa

Kusiner Lev, Mara, Radagast
Adoptivfamilj
Övrig adoptivfamilj Aurora (moster)

Grendel (morfar)

Släkt

  • Varya (mamma) - Jag ska göra allt för att göra dig stolt.
  • Kolzak (pappa) - Allt du sa var en lögn. Jag kommer aldrig att förlåta dig.
    • Aleksandr (bror) - Du är död för mig, precis som resten av er.
    • Katya (syster) - Håll dig borta. Ser jag dig igen, vet jag inte vad jag gör.
  • Vasilisa (moster) - Mamma har berättat allt, och en dag kommer du att få ångra det du gjort.
    • Lev (kusin) - Av alla trodde jag du var den sista som skulle överge mig.
    • Mara (kusin) - Jag förstår nu att dina hårda ord och lekar inte var på skoj, du ville aldrig ha mig där.
    • Radagast (kusin) - Du stod på deras sida, eller hur?
    • Yelizaveta (kusin, npc) - Var glad att du redan är under jord.

Tenebris

Cirkeln

Bekanta

Mördade

  • Sezja - Du grävde din egna grav med dina lögner.
  • Lynn - lol

Trivia

  • Namnet Maksim betyder "den störste"
  • hej