Malphas
Bild av makangeni på Deviantart
Bild av makangeni på Deviantart
Karaktärsinfo
Namn Malphas
Även känd som Muppe, Mulphs, Malphs
Moral Strukturerat god
Flock, Rang Ljusets Krigare, Apostel (ledare)
Levande/Död Levande
Fysik
Ras Gråblod, Cazavarg
Kön Hane
Ålder Vuxen
Mankhöjd 95cm
Vikt Normal
Krafter Metall, Telepati
IRL
Spelas av Jenn
Skapades 18 April 2013
Aktiv Ja

Skyddas av Guarderion, stridens ängel.

Personlighet

Strikt, beslutsam, målmedveten. Hårt dömande, och helt övertygad om att hans beslut är rätt beslut. Han ser sig själv som utvald, och ser det som sin uppgift att straffa Numooris syndare i gudarnas namn. Han var väldigt kaxig och utmanande som ung, angränsande till självgod.

Utseende

Malphas är en starkt byggd hane med brun päls. Han har en ljusbrun undersida, insida av öronen och markeringar runt ögon och nos. Han har mörkare bruna strumpor på alla ben, och mörkare partier runt kinderna, över ryggen och baksidan av öronen. Pälsen i nacken, från hjässan och ner mellan skuldrorna, är grå. Han har ljusgrå ögon.

Malphas har ett långt ärr längs högra frambenet som han fick som valp. Hans kropp kläs även av ärr efter många strider och träning.

En bild av Malphas, sedd framifrån. Malphas har svansen höjd och ser bestämd ut. Bilden är målad i MS Paint.

Bild av Kreftropod

Krafter

Telepati
Kan läsa av andra vargars tankar.

Metall
Kan skapa och forma metall.

Historia

Malphas är son till Zhevra, och Tramptass från flocken Devils, som inte var närvarande under uppväxten. Som valp avled hans enda broder i en olycklig strid mot ett vildsvin, vilken även gav Malphas ärret på hans högra framben. Han växte upp i Höstskogen tillsammans med systrarna Ceres och Pandora. De gav sig av för att leta upp Tramptass, för vilken de hyste ett växande förrakt. De mötte Tramptass i Döda skogen, men fick storstryk av fadern varpå syskonskaran splittrades.

Efter mötet med Tramptass förlorade Malphas kontakten med sin telepatiska kraft. Han var arg och desperat, men lyckades komma över sin självgoda tonårsfas och gick med i flocken Qu. Han hoppades att han i flocken skulle få möjlighet att ta hämnd på Tramptass och Devils.

Ängeln Guarderion började visa sig för Malphas medan Qu stannat vid Tårarnas Träd. I ungefär samma veva så gick Exodus också med i Qu, och de fann snabbt en likasinnad i varandra. Efter att Qu slagits mot en stor hord av zombier så ansåg Malphas och Exodus att det var skitdrygt att Qu ville stanna och läka efter striden och låta flockens nyfödda valpar få en chans att växa upp, så de lämnade flocken för att härja på egen hand istället.

Malphas och Exodus vandrade själva genom Numoori ett tag, sökande efter likasinnade som ville följa dem. De gick till flocken Draugai, som de förolämpade innan de gav medlemmarna chansen att hänga med dem istället. Några av Draugais medlemmar valde att följa dem. De räddade Vera från en demonbesatt varg, och hon slog också följe med dem. Tillsammans grundade de Ljusets Krigare.

Ljusets Krigare bosatte sig i de gamla ruinerna i södra Kawazatriskogen. Där påbörjade de en tid av hård träning, i kombination med restaurerandet av det gamla templet. Idag är templet färdigrestaurerat, och har givits namnet Sanctevra. Ljusets Krigare har också gjort namn för sig i landet, då de börjat brännmärka vargar de dömer som syndare så att hela världen kan se deras skam.

Relationer

Biologisk Släkt
Moder Zhevra
Fader Tramptass
Helsyskon Ceres, Pandora, Khronos (npc)
Halvsyskon Zuleika
Valpar Ikaros, Megara, Orion, Theodoros, Valeria
Övriga Släktingar Zuleikas barn och barnbarn:
Talathia, Thalakiro,
Theia, Nïm
Adoptivfamilj

Släkt

  • Tramptass (far) - Vänta bara. Din tid är snart kommen och du ska få brinna i den hungrande elden. Din ondska kommer utplånas från denna värld tillsammans med dig. Dö.
  • Zhevra (mor) - Du gav oss liv men lämnade oss sedan i sticket. Nu har du straffats för det du gjort, syndare.
  • Ceres (syster) - Vart tog du vägen efter mötet med ondskan i skogen?
  • Pandora (syster) - Du stod där och tittade på, bönade och bad att han skulle ta dig med honom, men han spottade dig i ansiktet. Du fick sona för din fåfänglighet redan då.
  • Khronos (bror, npc) - Du förtjänade inte det öde som tog dig, bror. Vila i frid.
  • Ikaros (son)
  • Megara (dotter)
  • Orion (son)
  • Theodoros (son)
  • Valeria (dotter)

Ljusets Krigare

  • Exodus - Vi fann varandra under en gemensam vision och arbetar nu för att se den verklig. Med gudarna bakom oss finns det ingen som kan stoppa oss från att se till så att rättvisa skippas.
  • Vera (mor till Malphas valpar) - Det är gudarnas vilja.
  • Midir
  • Tezuka
  • Ehfra
  • Navus
  • Vidar
  • Babs (npc)
  • Drogo (npc)
  • Corvo (npc)
  • Wunjo (npc)

Qu

Syndare

  • Adena
  • Bambra
  • Blair (märkt)
  • Eirocalyphtica (märkt)
  • Laali - Har gett Ljusets Krigare information vid flera tillfällen, men vägrar låta sig själv infångas och genomsökas.
  • Kithara - Tidigare medlem i Ljusets Krigare. Demonbesatt.
  • Kogan (märkt)
  • Molok (märkt)
  • Varya (märkt)
  • Dominus (dräpt) - Demonbesatt varg som jagade Vera.
  • Malvado - Dödad i arenan vid invigningen av Skuggfall Teater.

Andra relationer

Trivia

  • Charmknutten nr. 1
  • Har en vän som är en ängel. Den hänger med honom.
  • Malphas hade en kullbroder, Khronos, men förlorade honom när ett vildsvin attackerade dom som valpar. Malphas klarade sig själv undan med en skada på högra frambenet.