Mivria
Bild av Lin
Bild av Lin
Karaktärsinfo
Namn Mivria
Även känd som Miv
Moral Neutralt god
Flock, Rang F.d. ledare över Qu. Grundare av och Ärkeprästinna i Måntemplet.
Levande/Död Död
Partner Ghadam
Fysik
Ras Månvarg
Kön Hona
Ålder Gammal
Mankhöjd 72cm
Vikt Normal
Krafter Månkraft
IRL
Spelas av Lin
Skapades 2008, version 2 av Numoori
Aktiv Död

Personlighet

Mivria gjorde en stor personlig resa genom sitt liv där hon upptäckte allt från sorg och besvikelse till vänskap, glädje och kärlek. Den Mivria du mötte under de senare delarna av hennes liv var helt olik den varg hon var från början. Som ung var Mivria rädd, osäker på sig själv och sin plats, och framför allt osäker på sitt eget mörker som gjorde det svårt för henne att finna styrka hos månen.

I Qu växte Mivria till någon som var orädd för att möta faror och fiender, så länge som hon kunde göra det tillsammans med flocken, som betydde allt för henne. Qu var hennes trygghet, hennes familj, och ett hem där hon kunde accepteras för den hon var, såväl med sina mörka som ljusa sidor. Hon fann styrka i sina vänner, sina valpar, och hade börjat återfinna sin samhörighet med månguden Duraneir. Den öppenhet och kärlek hon kände blev dock även hennes svaghet, och hon litade ibland kanske för mycket på andra.

På äldre dagar blev Mivria starkare; härdad av ålder, sorg och många förluster, såväl som mycket gott i hennes liv. Hon led mycket av sina gamla misstag och misslyckande, men kämpade för att finna sin inre frid och ett eget lugn. Efter att ha lämnat Qu och istället grundat Måntemplet, så fann hon sig stark i rollen som Ärkeprästinna, och i sin tro på Duraneir och månvargarnas styrka. Hon var stolt, vis, och trygg i sig själv och sin nya familj. Trots det fanns gamla sår kvar, och den kärlek och känsla för rättvisa hon haft som ung blev också hennes fall.

Utseende

En svart varg med bärnstensgula ögon. Hon hade en vit måntatuering på högra låret. Mivria var blind på högra ögat, och hela högra ansiktshalvan kläddes i stora ärr efter en strid mot Malvado. Hon hade även flera ärr över kroppen efter många år av strider, men det mesta doldes av pälsen.

En bild av Mivria; en svart varg med ett vitt lysande tecken på högra låret. Halva Mivrias ansikte är täckt av ärr, och hon har bara ett kvarvarande öga.

Bild av Kreftropod

Krafter

Månkraft ►

Historia

Brokig bakgrund

Om Mivrias föräldrars bakgrund?

Berätta om Sari, Nattvargarna, systrarna Soramei och Neisestra och om hennes far Sorbeths bakgrund.

Mivrias mormor var en vacker dimmvarg vid namn Sari. Hon bar dock månvargarnas tatuering, tack vare att en månvarg gått med i flocken sen ett par generationer tillbaka och flera i den dimmvargsflocken bar därför en dold tatuering, omedvetna om sitt blandade blods bakgrund. Sari's tatuering blev dock av en slump mer synlig än andra dimmvargar hade blivit, vilket skapade en skepticism i Dimmvargsflocken, som för övrigt var stolta över deras ursprung av att hålla sig renblodade och utan inblandning från främmande flockar. Sari's mor och Sari själv och hennes syster Suni blev sedda med skam, och fick en lägre plats i flocken, även om de bar lika mycket utspätt månvargsblod som de flesta andra dimmvargarna i flocken, med okunskapen om hur månvargarnas tecken vandrar från varg till varg genom generationerna. Sari hade stöd hos sin mor och sin syster, men skammen blev till slut för stor, och hon valde att lämna sin plats i sin flock, i hopp om att hennes mor och syster skulle få det bättre utan henne själv, som ansågs vara den största skammen.

Sari skulle ha det svårt att klara sig själv, och råkade sedan bara ut för mer olycka. Hon blev tillfångatagen av en demonbesatt nattvarg vid namn Temaoin. Han var en flockledare som drivits till vansinne och började utföra galenskapen tack vare demonen. Sari utsattes för många hemskheter av demonen, onda dåd utförda genom Temaoin's kropp, och när Sari väl lyckades fly så hade hon blivit dräktig med odjuret mot sin vilja. Svag, skadad och undernärd fick hon försöka ta sig fram och klara sig på egen hand. forts kmr

Tidig historia

Mivria är född och uppvuxen i Ötamon , en skog som ligger på västra sidan av Numoori. 

Mer om föräldrar, syskon och varför hon lämnade dem, och om att hon återförenats med sin bror idag.

Blir medlem i Qu

Allt förändrades när hon träffade Weed , som såg hennes potential och att hon var vilsen och behövde en familj. Qu har varit Mivrias sanna familj sedan dess.

Kärlekssagan

Mivria och Malvados saga. Ett spontant möte som ledde till kärlek. Malvado var från fiendeflocken Devils, men lämnade Devils för att vara med Mivria. Qu var inte aspepp, men Mivria gick i god för att Malvado var okej. De fick valpar ihop. Det var romantiskt.

Blir ledare i Qu

Nånting om att bli ledare över Qu.

Svek

Den där romansen gick inte så bra, men det var dramatiskt i alla fall. Visade sig att Malvado varit en spion åt Devils hela tiden. Krig utbröt. Mivria kände sig skyldig och ovärdig ledarrollen efter att ha blivit lurad av Malvado.

Tillbaka till sina rötter

Mivria lämnade Qu och begav sig tillbaks till Ötamon. Där samlade hon månvargar och grundade Måntemplet, för att återuppbygga månvargarnas kultur.

Gamla sår

Malvado dyker upp och försöker få hennes förlåtelse. Mivria vet att hon inte borde, men någonstans innerst inne älskar hon honom fortfarande. Han får en chans, men endast om han går till Qu och flocken först förlåter honom. Det går inte så bra. Hon vill aldrig se honom igen.

Ny familj

Mivria finner en vän i Ghadam, en yngre månvargshane som blivit präst under henne i templet. Med tiden växer deras vänskap till kärlek, och de bildar en ny familj tillsammans. Mivria får nya valpar, som får växa upp i templet, omgivna av månvargarnas starka tro och kultur.

Resans slut

Beger sig ut i Numoori igen tillsammans med sina valpar, för att låta dem uppleva världen utanför templet. Besöker invigningen av Skuggfall Teater, där hon bevittnar att Malvado fångats in och ska dräpas av Devils för att ha svikit flocken. Hon kan inte stå för den orättvisan, och utan att tänka efter kastar hon sig ner på arenagolvet för att stå vid Malvados sida. Hon stred och dräptes inför hela Numoori, inför sina barn och vänner, men tillbaks vid Malvados sida i slutet.

Relationer

Biologisk Släkt
Moder Soramei (npc)
Fader Sorbeth (npc)
Helsyskon Temari, Neisisari (npc)
Valpar Med Malvado:
Aisu, Iwaku, Aimar, Morg

Med Ghadam:
Airi, Sari, Yina, Murg
Barnbarn Aisu:
Elphaba, Ira, Leviathan

Iwaku:
Mithrile, Mikayo, Meilyr, Medeah, Morrow

Aimar:
Lumén, Cinereus, Filia Ignis, Lunula, Nahiez, Achaz Lilith, Lihai, Aurora, Enya

Morg:
Midir, Mirain
Barnbarnsbarn Elphaba:
Fay, Gary

Mithrile/Mikayo:
Ethiezhte, Ethanimero, Eirocalyphtica, Ephestherian

Filia Ignis:
Arceus, Lumo, Morgén, Aimo, Luwa, Fildo

Nahiez:
Achak, Cerridwen, Thaerien, Izusa, Caedmond

Lihai:
Akihiro, Aiko, Asami
Far och morföräldrar Tamoin (morfar), Sari (mormor), Benero (farfar), Airi (farmor)
Föräldrars syskon Neisestra (moster)

Mivora (faster)

Kusiner Mikah
Övriga Släktingar Tamira (systerdotter)
Adoptivfamilj
Övrig adoptivfamilj Adoptivbarn:
Miracle, Achilles

Mivrias släktträd

Släkt
Valpar

  • Morg (son)
    My boy, don't let you shadows guide your way through life anymore. You are stronger than you think. You are free. I will pray for you my son. I'm proud of you, and I will forever Love you. Rest in peace.
  • Iwaku (son)
    Son i hope you will find peace and the place were you feel that you belong. I will always love you, remember that.
  • Aisu (dotter)
    My beloved daughter, remember who you are and don't let Her break you down agan. I can se my mothers heart in you, so I know how strong you are.
  • Aimar (son)
    Son, fight your demons and find your path back to the light again. I will will pray for you to Duraneir. I believe in you.
  • Miracle (adoptivdotter)
    I hope you are fine today, i still think and pray for you every day. I will always see you as my daughter.
  • Achilles (adoptivson)
    You have the spirit of a warrior from your father and you mothers kind and warm heart. I know you will become a fine wolf one day, and I know i can't replace your mother, but i did my best in her place. She is watching you, and she is proud.
  • Airi (dotter)
    -
  • Sari (dotter)
    -
  • Yina (dotter)
  • Murg (son)
    -

Barnbarn

  • Elphaba (dotter till Aisu)
    Blev en del av Måntemplet och gick i lära under Mivria.
  • Ira (dotter till Aisu)
    Ej träffat.
  • Leviathan (dotter till Aisu)
    Ej träffat.
  • Mithrile (son till Iwaku)
    -
  • Mikayo (dotter till Iwaku)
    Make me proud, and remember who you are.
  • Meilyr (son till Iwaku)
    -
  • Medeah (dotter till Iwaku)
    -
  • Morrow (son till Iwaku)
    -
  • Lumén (son till Aimar)
    -
  • Cinereus (son till Aimar)
    -
  • Filia Ignis (dotter till Aimar)
    Medlem i Qu. I promise, you will never be alone again. Let me take care of you.
  • Lunula (dotter till Aimar)
    -
  • Nahiez (dotter till Aimar)
    -
  • Achaz Lilith (son till Aimar)
    -
  • Lihai (son till Aimar)
    -
  • Aurora (dotter till Aimar) Ej samma som på nuvarande Aurora Numoori
    -
  • Enya (dotter till Aimar)
    -
  • Midir (son till Morg)
    Ej träffat.
  • Mirain (dotter till Morg)
    Ej träffat.

Annan släkt

  • Soramei och Sorbeth (föräldrar, npc)
    Mother and Father, may your souls rest in peace. I hope you are not too disapointed in me.
  • Temari (bror, npc)
    I still hate you, but maybe not as much anymore. But the thought of you still hunts me, even after all these years. Would you remember me today? Would you recognize me for what I've become? Are you even still breathing? Maybe I would forgive you after all. (Återförenades med Mivria på äldre dagar. Blev del av Måntemplet, och präst under Mivria. Tog över titeln som Ärkepräst när Mivria dog.)
  • Neisisari (syster, npc)
    My Little sister, Moonflower is your name, and you always were pure as one. If i knew i never would have seen your face again i never would have left. I'm sorry sis. I hope brother was nice o you at least. I hope it didn't hurt, I hope you never felt pain. Rest in peace.
  • Tamira (systerdotter)
  • Mikah (kusin)
    I hope i can visit you soon, or that you stop by cousin. I miss your laugh and pranks around me. We have some good memories together, don't we?
  • För många ättlingar

Qu

  • Weed - f.d. Ledare
    My friend, I have a feeling that you are lost forever, but you will never be forgotten. I will fight for you, and your name will live on and become legendary.
  • Dolor
    Friend, I have noticed that you have been tired later, and i can't help that I'm worried for you. I am sorry if I may have disapointed you. Keep fighting as the warrior I know you are!
  • Laulu - Bästa vän
    The heavens have gotten their Angel back. May your beautiful soul rest in peace, and I hope we can meet again on the other side if Chaibos is merciful to me and I can avoid his rage. But I doubt that. You were always the nice one of the two of us, and still are. Miss you.
  • Damon - Efterträdare
    You have proved to me that your right place truly is with Qu. I'm sorry that i didn't trusted you before, brother. thank you for saving my life. You have a strong heart, and I will help you stand it.
  • Sleazoid
    We have stand beside each other for a long time. I trust you with my life. Be strong brother. My sons shadows now follow yours.
  • Leale
    -
  • Siol
    I will always remember your friendship and your brave heart, and I know we will meet each other again. Somewhere.
  • Keiko
    Friend, i hope i can gain your trust one day, and that i will be able to return your favor for me.
  • Hiro
    Brother I owe you one favor for saving my life. lets stand side bt side as we face the enemies of Numoori.
  • Sunkissed
    -
  • Taldor
    -
  • Montague
    -
  • Smultron
    -
  • Nyaldi
    -
  • Sirocco
    -
  • Zephyr
    -
  • Zambor
    -

Andra relationer
Vänner

  • Black (Isil Anar)
    -
  • Tocho (Cierzo)
    Somehow, I have this deep feeling that we are connected from a past long before our time to remember. Can friendship echo through time? I believe so.

Bekanta

Ogillar

  • Varya
    Bannlyst från Måntemplet.

Fiender

  • Nevada(Devils)
    -
  • Tramptass(Devils)
    -
  • Kyoko(Devils)
    From one mother to another, i know we will met again.
  • Insert stor del av gamla Devils
  • BloodBlossom (TBB)
    Well, where do i start?
  • Raven (TBB)
    I am sorry, but at least i hope you feel that you got your revenge. I deserved it, and i would have done the same. But at least your son will rest in peace forever, while you and I will meet each other agian there.
  • Frostcut (TBB)
    -

Det är komplicerat

  • Malvado (F.d. partner. Devils)
    Where is your backbone? I once truly believed that you had a heart, but by betraying my trust and my love for you, you proved me wrong. I said I wouldn't make that mistake again. Look at us now.

Citat

"Du är en Qu, om du väljer att vara en Qu. Du kan välja friheten som resten av oss. Alla i Qu har fått välja, och det är inte en lätt väg, men det ger frihet. Och om en av oss har svårt att hitta vägen, gör felsteg, eller fångas i mörkret, så hjälper vi och stöttar denne så länge som vår hjälp är önskad. Vi lämnar inte någon kvar. Vi hjälper dig, för vi är din familj. Vi är Qu."
- Mivria till Filia Ignis i rollet "It all changes"

"Minnen av oss blir odödliga, och det vi lämnar efter oss, blir odödligt. Vår styrka, vår tro, vår lojalitet och våra kunskaper kommer leva vidare genom våra fränder, bröder, systrar, avkommor, även när vi fallit. Där har vi vår sanna styrka som flock. Vi lär oss av varandra, och vi lär oss av våra misstag, gemensamt. Där har vi vår odödlighet, om vi överlåter oss till flockens öde."

 "Jag vet, att du länge sökte detta blod.Men jag vet också att detta inte kommer ge dig din frid." Hon såg på honom ett ögonblick och skakade på huvudet igen. Nej, min vän. Du har många ansikten kvar att finna. Många liv kvar att släcka. Allt för mycket blod kvar att spilla. Och jag är rädd för att du aldrig kommer bli nöjd. Jag är rädd för att du kommer jaga dem alla tills din egen tid är kommen.
Men det är inte min väg. Och jag kan inte hålla dig kvar här längre. Jag måste låta dig gå. Och jag måste finna mig själv igen. Det här inget liv för mig längre. Jag är för svag. För trött. Jag kan inte leda den här flocken längre. Jag vill att du tar över efter mig. Du får ta med dem som önskar på din jakt, min vän. Du får ta hand om dem. Leda dem, som önskar följa din väg mot blod och mörker. Qu är inte längre vad vi var. Qu har bara smärtan kvar. Qu är nu bara krigare. Det finns inget kvar.
Döda dem. Döda dem alla. De måste dö. Jaga dem tills inget finns kvar, tills Qu är fria eller tills Qu till slut bara är ett falnande minne av vår forna stolthet. Det finns ingen genväg genom mörkret längre. Qu kan inte fly längre. Qu måste möta allt som jagat oss så länge. Straffa dem som tagit våra vänners liv. Ta tillbaka det som var vårt, även om de mesta är fö evigt förlorat. För att återställa balansen, måste något offras.Men jag kan inte följa med er. Döden, och mörkret, skulle förgöra mig. Det förgör mig redan. Överallt omrking mig, jag ser bara blod. Alltid. Jag är färdig nu."
- Mivria till Damon i rollet "Bara början"

Trivia

  • Mivria är Lin's första karaktär på Numoori.
  • Mivria betyder "Vind" på månvargarnas språk Lucarni , vilket passade bra eftersom att hon var mer lynnig som yngre och försvann iväg som vinden. Hennes bror heter Temari , vilket betydde "Vän" och hennes syster Neisisari betydde månblomma (Neisi = Måne, Sari = Blomma).
  • Mivria är djupt troende av månvargarnas religion, och tillber Duraneir dagligen, och är övertygad om att hon hör honom tala till henne och att han är grunden till all hennes styrka. När hon ber så gör hon det bara på språket Lucarni, månvargsspråket, som hon talar flytande.
  • Den första vargen Mivria rollades mot i Numoori var Kyoko.