Nephania
Karaktärsinfo
Namn Nephania, Shivakashi
Även känd som Neph
Moral Strukturerat neutral
Flock, Rang Tenebris (Qu)
Levande/Död Levande
Fysik
Ras Stäppvarg
Kön Hona
Ålder Vuxen
Mankhöjd 60cm
Vikt Normal
Krafter Elektricitet, Telekinesi
IRL
Spelas av Älg
Tidigare Spelare Loco
Skapades 15 Maj 2012
Aktiv Ja

Personlighet

Fåfäng, med en uppskattning av det fina i livet. Nephania är intelligent, men spelar gärna dum. Hon är en bra skådespelare, väldigt medveten om sitt vackra yttre, och använder gärna det till sin fördel. Målmedveten, och blir djupt investerad i de projekt hon tar sig för.

Nephania växte upp i tron att hon var den bokstavliga dottern av Eldguden Aurinko, och såg därför länge ner på andra som lägre stående. Hon började dock tvivla på sig själv och sin tro, och efter ett möte med Vattenguden Kaito fick hon bekräftat att hon bara var dödlig, vilket gjort att hon haft en smärre identitetskris senaste tiden.

Utseende

En elegant och smäcker stäppvarg. Hon är liten, med långa ben och en kropp byggd för snabb löpning. Hennes ansikte har vackra drag, och ögonen är klart orangea. Hennes päls är gulbrun, med ljusare undersida, nosparti och ljusa fält runt ögonen. En lång, ljus lugg faller ner över ena ansiktshalvan, och fortsätter i en kortare, ljus mankam ner över hennes nacke till mellan skuldrorna. Nephania har få fläckar för en stäppvarg. Hon har tre små fläckar under vardera öga, och svarta ränder på baksidan av öronen. Över ländryggen, höfterna och låren kläs hon av spridda leopardfläckar. Hon har svarta tår på alla tassar, svarta ränder över svansen och en svart svanstipp.

Krafter

Elektricitet
Nephania upptäckte sin elektricitet redan som valp. Hon hade länge stora besvär av kraften, då hon hade svårt att helt kontrollera den. Hon gav lätt sig själv elektriska stötar, särskilt i kontakt med vatten. Som äldre har hon fått mycket bättre kontroll över sin kraft.

Telekinesi
En kraft Nephania väldigt nyligen upptäckt. Den låter henne hålla och lyfta objekt med tanken. Kraften hjälper henne bland annat i sitt arbete att hantera material smittat med sjukdomar, utan att själv behöva komma i kontakt med det.

Historia

Nephania föddes i flocken Treontha, som dotter till ledaren Murderotic, och påstådd dotter till Eldguden Aurinko. Hon och hennes syskon sågs som heliga, och livet lekte för valparna under barndomen. Men när zombieviruset svepte över Numoori och en stor zombiehord anföll flocken så vändes hennes värld upp och ner. Majoriteten av Treonthas medlemmar dog eller skingrades i striden. Andra lyckades räddas av flocken Qu, som tog upp striden med horden. Nephania och brodern Oscuro var två av dem.

I Qu möttes Nephania för första gången av "den riktiga" världen. Hon hade till en början svårt att förlika sig med att flockens medlemmar inte såg henne som den guda-dotter hon ansåg sig vara, och blev därför flockens lokala dramatiska plåga.

  • Råkar på Even, och får en identitetskris.
  • Pratar med Achilles om att hon behöver ge sig av och hitta svar.
  • Lämnar Qu, men håller fortsatt kontakt med flocken i hemlighet.
  • Söker efter Even, som hon tror har svar.
  • Går med i Tenebris.
  • Perfekt, här finns fler divor att vara diva ihop med.
  • Deltar som åskådare vid invigningen av Skuggfall Teater.
  • Ett möte med Achilles blir avbrutet av Zephyr, som tror att Achilles har en affär med henne och är avis.
  • Tvingas avslöja för Zephyr att hon är spion, inte en affär. Awkward.
  • Upptäcker att Even är vampyr ᕕ(ツ)ᕗ Vilket hon är chill med för Treontha var buddys med vampyrer.
  • Nu kan hon flexa sina Sanglingua (latin) skills.
  • Nånting nånting tid passerar
  • Tar sig till Döda Skogen när hon hör att det brinner där, i hopp att kanske få kontakt med Aurinko.
  • Istället dyker Kaito upp och bara "lol du är dödlig", och släcker branden.
  • Har lite mer identitetskris.
  • Upptäcker sin telekinetiska kraft.
  • Får i uppdrag att hämta bitar av zombieinfekterat kött att studera i jakt på ett botemedel.
  • Jobbar en del ihop med bl.a. Yargol.
  • Aurora, som hon är nära vän med, dör, och Nephania Kan Inte just nu och fördjupar sig ohälsosamt i sitt arbete för att slippa känna eller tänka på det.

Relationer

Biologisk Släkt
Moder Murderotic
Fader (npc)
Helsyskon Keiron, Oscuro
Far och morföräldrar Nocte (npc)

Sapientia (npc)

Föräldrars syskon Zodiac
Övriga Släktingar Remikauri, Ventus, Terrance
Adoptivfamilj

Släkt

  • Murderotic (mamma) - Ledare över Treontha. Försvann under zombieattacken.
  • Keiron (bror) - Försvann under zombieattacken.
  • Oscuro (bror) - Ljuset i mörkret efter zombieattacken. Räddades av Qu tillsammans.
  • Zodiac (morbror) - Föll för ett smutsblod. Tog i slutändan sitt eget liv.
  • Remikauri (gammelfarfar) - Offrades till Gudarna av Treontha när Nephania fortfarande var valp.
  • Ventus - Son till Remikauri. Kusin till Murderotic. Blev zombiesmittad och dog.

Tenebris

Avlidna ur Tenebris

Qu

Avlidna ur Qu

  • Hamla (npc)
  • Mugen
  • Teck
  • Thrar
  • Wulfric
  • Tenn - Försvann/Lämnade flocken. Vet ej att han gick med i Cirkeln(?), eller att han är död.
  • Turbo - Försvann som valp. Vet ej att hon hamnade i Nordriket, eller att hon är död.

Treontha

  • Acier - Blev förvisad efter att ha haft valpar med en utomstående.
  • Nikita - Partner till Remikauri. Dog.
  • Angelus - Försvann i zombieattacken.
  • Medusa - Blev zombiesmittad och dog.
  • Luma - Död?
  • Tannin - Försvann i zombieattacken. Nu medlem i Devils (osäker på om Neph vet).
  • Baugur - Försvann som valp. Nu medlem i Nordriket (osäker på om Neph vet).
  • Asynja - Överlevde zombieattacken, men dog kort efter under förlossningen av sina och Ventus valpar. Valparna togs hand om av Qu.

Andra
Vänner

  • --

Bekanta

  • Oreliel - Besöker ibland Tenebris. Kan många språk.

Främlingar

  • Ghadam - Träffade som valp. Inte träffat som vuxen, men vet att han var präst i Måntemplet och partner till Mivria. Dog i attacken mot templet.
  • Törne
  • Umbra - Handsome främling. Medlem i Devils.

Ovänner

Trivia

  • Hon kan vid vuxen ålder vistas i vatten utan att få problem med elektriciteten, men kan fortfarande inte simma. Och nu är det för pinsamt att fråga om någon kan lära henne.
  • Det finns inte någon eller någonting som kan få henne att ändra sig i sin övertygelse om att Aurinko är hennes pappa.