Tibast Stjärnsten
Karaktärsinfo
Namn Tibast
Även känd som Tib, Tibbe, Enormo
Moral Neutral
Flock, Rang Tenebris
Levande/Död Död
Fysik
Ras Gråblod
Kön Hane
Ålder Ung vuxen
Mankhöjd 111 cm
Vikt 98 kg
Krafter Styrka
IRL
Spelas av Elsa
Skapades 19-07-24
Aktiv Nej

Historia

Tibast föddes i en väldigt stor kull som son till Aurora och Ivo Stjärnsten. Han tävlade redan från början om uppmärksamhet, och moderns bekräftelse kom att bli väldigt viktigt för honom. Redan som liten hade han bestämt sig för att bli gladiator, och tränade i princip hela uppväxten. Vid sin första strid i Skuggfall dominerade han till en början mot Kolzak, men föll sedan för sitt eget övermod.

Fysik

Tibast tog mycket plats, och inte bara som person. Förutom att vara väldigt reslig och väldigt fluffig var Tibast även väldigt biffig. Pälsen var bjärt färgad i olika rosaröda nyanser. Från pannan hade han två ljusa horn vinklade framåt, och ytterligare två piggar vid sidan om. Ivos hellhoundgener gav Tibast ett extra öga i pannan, men det var ofta dolt av hans svarta, lockiga lugg.

Personlighet och Mentalitet

Väldigt, väldigt självsäker och ett ego som inte bara gränsade utan också klev in i hybris. Tibast älskade sig själv mest och brydde sig inte om vad någon tyckte - han var redan säker på att det var positivt.

Magier

Styrka

Tibast var onaturligt stark, även för sin storlek. Han kunde dock inte slå av och på kraften som han behagade.

Relationer

Familj

Tenebris

Övriga

Trivia

  • big beefy boi
  • Tibast var helt övertygad om att Nephania hade en crush på honom.