Numoori Wiki
Advertisement
Numoori Wiki

Personlighet

Valkyrian är en varg med valpsinnet i behåll. Han uppfattas som glad och energisk, och gillar att leka. Han blir dock lätt melankolisk när han lämnas ensam. Sedan invigningen av Skuggfall Teater, och än mer efter att han fått höra vad hans syster blivit, så går Valkyrian gärna undan för att gråta. Han är väldigt medveten om att resten av flocken märker detta, och skäms över det. Han väger upp detta genom att vara extra glad så fort som han umgås med någon. Om någon kommer på honom så brukar han försöka skratta bort det med ett "Oroa dig inte, jag är okej".

Valkyrian har alltid haft lättare för den fysiska träningen, och har svårare att ta till sig och lära sig sång, hymner och böner. Han var inte troende när han gick med i Jägarna, och förstod till en början inte riktigt vad allt det muntliga skulle vara bra för. Han har dock kommit att uppskatta sång, och gillar att sjunga med familjen kring elden.

Utseende

Valkyrian är ett kraftigt gråblod, med övervägande vit päls. Hans ansikte är grått, med mörkare grå fält under ögonen. Han är även grå om nacken, hals, buk och undersidan av svansen. Hans bakben är mörkare grå hela vägen upp till knäna. Han har blå ögon.

En bild av Valkyrian, sedd från sidan.

Bild av Kreftropod

Krafter

Is
Valkyrian kan skapa is och slåss med det, men det är lättare när det redan är kallt. Han kan bryta loss redan existerande is eller frysa vatten och forma om den efter hans önskemål.

Manipulation (Hallucination)
Valkyrian kan förvränga verkligheten. Det är en telepatisk förmåga så han förändrar egentligen inte verkligheten, utan bara vargens intryck av verkligheten. Han kan till exempel dölja en doft, ett träd, en annan varg eller liknande för någon, han kan också göra tvärt om och få andra att känna fler dofter, fler träd eller fler vargar än vad det egentligen finns. Ju duktigare han blir desto svårare kommer det bli att upptäcka dessa manipulationer av verkligheten, än så länge är det som att han satt upp en platta framför nått och målat den i en färg som liknar bakgrundens färg.

Historia

Valkyrian föddes i Ötamon under det stora norrskenet som badade hela Numoori i sitt ljus. Den första tiden i hans liv var lugn och lycklig, tillsammans med modern Blue, syskonen Vit och Varya, och Blues vän, silvervargen Hector. Lyckan blev dock inte långvarig.

Kort efter att Hector vandrat vidare i sökandet efter sin egen familj, så blev Blue dödad av en vampyr. Syskonen begav sig iväg från sitt hem, sökande efter den enda trygghet de ännu kände: Hector. I Ken-Yak fann de sig fångade i en strid mot en av de stora zombiehorderna. De räddades av Othello, som för dem inte var mer än en stor främling, men i stridens förvirring så kom syskonen ifrån varandra.

Ensam vandrade Valkyrian norrut, där han slutligen hittades av Jägarna.

Relationer

Släkt

  • Blue - Mamma - Minnet av dig bleknar för var dag, men ändå kommer jag ihåg ditt leende. Varför log du inte oftare?
  • Othello - Pappa - Känner ej.
  • Vit - Syster - Var är du? Du är den ända jag har kvar.
  • Varya - Syster - Jag vet inte längre vem du är.

Jägarna

Tidigare medlemmar

Andra relationer

  • Namnlös främling (Even) - Jag ska döda dig för vad du gjorde mot mamma! Jag ska se till att det inte finns ett spår kvar av din kropp när jag är färdig.

Trivia

  • Valkyrian är passgångare. Det innebär att när han rör höger framben fram, följer höger bakben efter till skillnad från det normala då vänster bak skulle följa med
Advertisement