Varya
Bild av My
Bild av My
Karaktärsinfo
Namn Varya
Även känd som Varyis
Moral Kaotiskt neutral
Levande/Död Levande
Fysik
Ras Gråblod
Biras/Attribut Vampyr
Kön Hona
Ålder Vuxen
Mankhöjd 96 cm
Vikt 45 kg
Krafter Förhöjda sinnen
IRL
Spelas av My
Skapades 16/11-14
Aktiv Ja

Personlighet

Varyas kärna består av en fruktansvärd rädsla för att bli lämnad. Från hennes tidiga ungdom och genom hela hennes liv har den återspeglats i hennes sätt. Främst i form av hennes intensiva avundsjuka och possessiva beteende. Känslostyrd och som någon som alltid burit sitt hjärta öppet inför världen trots allt så har hon alltid känt sig, och varit, oerhört instabil. Hennes ändlösa sökande efter att få känna sig i kontroll har gjort henne väldigt självisk och gett henne en väldigt sviktande moral.

Varya hatar sig själv trots den oerhörda självömkan hon har. Den dåliga självbilden och hennes dåliga relation till sig själv spiller nästan alltid ut i alla hennes relationer. Hennes bristande tillit gör det svårt för henne att skapa äkta band, men de få som når fram blir enormt viktiga. Hon är en hängiven och ärlig vän. Men hur viktig en än tror man är, sätter hon alltid sig själv först. Hon tvekar inte att hugga någon i ryggen och på ett sätt har det blivit en försvarsmekanism för henne - om hon sårar dem först kan inte de såra henne. Och om hon blir sårad är hon både hämndlysten och långsint.

Bakom sina väldigt framträdande, mörka personlighetsdrag ligger en lättsam och skämtsam person. Varya har trots allt en charm och karisma som nästan bara kommer fram bland hennes nära och kära. Hon gillar att skratta och hon gillar närhet. Hon är hjälpsam och lägger alltid hjärtat i allt hon gör.

Som valp:
Som valp var Varya entusiastisk, kvicktänkt och optimistisk. Hon såg på livet med ett rosigt filter. Det fanns sällan något som gjorde henne på dåligt humör. Hon såg alltid på den ljusa sidan av saker, och försökre alltid vända på något dåligt till det bra. Hon var den som alltid försökre glädja och trösta andra om det så var med humor eller ett känslomässigt stöd. En önskan om att vara alla till lags har alltid präglat henne.

Varya var alltid utåtgående. Hennes charmerande och energiska sätt gjorde det lätt för henne att vara uppmärksamhetens mittpunkt. Men hon hade aldrig varit egocentrisk, utan snarare alltid velat delat hennes strålkastare med sina syskon. Valkyrian och Vit värdesatte hon mycket högt. Något isolerad från omvärlden hade hon skapat väldigt starka och känslomässiga band till dem. Där fanns ett behov av att beskydda dem, och i synnerhet Vit, på grund av hennes försiktiga natur.

Självständig var något Varya hade varit så länge hon kunnat gå. "Jag kan själv!"-mentaliteten genomsyrade hela hennes sätt att vara, och det sista hon gjorde var att ge upp. Hon besatt en envishet utan dess like, som kom med både för- och nackdelar. Hennes envishet korsade ofta hennes otålighet, två egenskaper som ofta motstred varandra. Varya hatade "långsamt" och avskydde rutiner. Det låg inte i hennes karaktär att vara fast i en enformig krets, hon krävde nytt och spännande. Hennes spontanitet ledde många gånger henne i knipa.

Utseende

Varya har definitivt ärvt sin mors kroppstyp, om än inte lika bräcklig. Hon har en mankhöjd på 95 centimeter och en vikte som vilar på 64-66 kilo. Hennes päls består av längre, något finare hårstrån som ger den en lyster och mjukhet.

Varyas päls är vit och svart. Det vita i sig är faktiskt inte vitt, utan Varya har ärvt en släng av sin mors albinism, vilket gjort att hon har fläckvis pigmentfri. Det kallas då vanligen leucism, eller "piebald". Lecuism har inte samma starka bieffekter som albinism har, och gör inte att hennes hud eller ögon är känsliga emot sol eller annat ljus.

Hela Varyas ansikte är vitt och markeringen slutar tvärt på hjässan. Det vita sträcker sig ner över halsen, men också upp över nackryggen och runt som en krage. Hennes mage är också vit. På framtassarna är hennes tår markerade vitt, liksom bakbenen fast de har högre "strumpor" som slutar vid hasen.

Hennes ögon är klart blåa och hennes nos är rosa. Detta är effekt från lecuismen. Det är tydligt att Varya ärvt sin mammas ögon. Hennes trampdynor är i samma färg som nosen. Hennes klor är klara och kargen som hennes mor hade i sig gör att de är ut- och infällbara.

En bild av Varya som ung, sedd framifrån.

Krafter

Som vampyr har Varyas samtliga sinnen förstärkts och hon läker onaturligt snabbt.

Innan Varya blev vampyr så hade hon krafterna Teleportation och Yttre mörker. Teleportkraften gav henne förmågan att teleportera sig från en plats till en annan. Det yttre mörkret tog formen av en svart, tung rök som hon kunde fammana.

Historia

❤️ Livet innan

Efter en vecka av världslig andlöshet exploderade stjärnhimlen i de mäktigaste norrsken Numoori någonsin skådat. Under den livliga ljusshowen föddes tre syskon; ValkyrianVarya och Vit. I Ötamons djupa vrår fann sig en mamma ny mening i livet. Ur den hemsökande historia hon aldrig skulle kunna fly, ur förruttnelse och svärta, hade något magiskt grott. Blue tackade Gudarna för miraklet av hennes friska barn.

Kärleken modern hade för sina barn var bottenlös. Men med dess överväldigande styrka kom också ett rivande vemod. Det tunga, mörka förflutna hade missfärgat hennes äkta, pura färger; fläckar av outgrundlig fasa och paranoia. Rädslan att förlora dem, att de skulle skadas eller något värre än så, åt upp henne inifrån. I en akt av fruktan, men förklädd i kärlek, isolerade hon dem från omvärlden.

Barndomen var en fylld av lycka, värme och kärlek. Om än den lilla familjen var långt från perfekt kändes det aldrig så. Varje dag presenterades som deras, och världen var deras lekplats. Inget kunde skada dem. Monster, väsen av skuggor och mörker fanns bara i sagor.

❤️ Hans uppenbarelse

Det var precis som i berättelserna. Månen stod högt på himlavalvet och stjärnorna låg spridda likt pärlband av diamanter. De förvuxna träden och bäddarna av månblom väntade i tystnad på skådespelet som skulle äga rum. Under Ötamons trollbindade atmosfär träffades Varya av verkligheten för första gången. Den råa, hårda, bitande och blödande verkligheten.

Hans ögon glödde likt solar. Handlöst föll hon för Hans ord, Hans sätt att röra och föra sig. Berusad av Honom, av känslan Han gav henne, blev hon ett lätt byte. Varya hade inte haft något emot att förlora sitt liv till Honom, men ödet hade andra planer. Det liv som färgade månblommorna röda den natten var inte hennes eget, utan hennes mor.

De tre, unga syskonen fann sig rådlös av den hårda förlusten. Tiden efter var suddig och rörig. I sitt sökande efter tröst, trygghet och svar flöt dagar och veckor bara samman. Livet utan deras mor, bortom Ötamon och allt de vetat, var skräckinjagande. Vilsenheten i det unga vargahjärtat var världsomvälvande. Det lilla de visste om verkligheten smulades långsamt sönder inför dem. Fanns det någon sanning i vad deras mor lärt dem, eller var de bara lögner maskerade?

Motgångarna var många. Men när världen omkring dem rasade samman höll syskonen hårt om varandra. De fann styrka, mod och hopp i sitt syskonskap. Men de var ännu unga och oerfarna, och världen delade deras vägar åt. I en hjord av odöda splittrades syskonskaran, oförmögna att hitta varandra igen.

❤️ Hans kallelse

Det gapande hålet i hennes hjärta växte sig bara större. En hotfull ensamhet och en skärande besvikelse fyllde henne. Hoppet hade börjat sina, och Varya hade tappat sin tro på livet. Men i hennes mörker fann Han henne. När viljan var förlorad och mörkret trängt sig tätt inpå kom Han. Som en gåva skänkt från någon högre makt skred Han fram med ett brinnande ljus. Vintern hade lämnat hennes själ blå av kyla, men vid Hans beröring var det som att våren blommade inom henne. Han gav henne de svar hon så länge sökt. Han gav henne en plats i världen, en trygghet i verkligheten som äntligen visade sin sanning. Varya kan aldrig glömma den känslan.

Even blev svaret på allt. Svaret på hennes ensamhet, hennes saknad av föräldrar, hennes mentor och hennes ledstjärna. Kärleken hon hyste honom var oändlig och det fanns inget Han kunde kräva som var för mycket. I Hans gyllene ögon badade hon i strålglans, och när de var röda blev det hennes order. Det var en akt av närhet, av uppskattning, och Varya njöt av att vara Hans att dricka.

Men hur mycket än Varya önskade att tiden skulle stanna, gjorde den aldrig det. Med hennes mognad kom nya lustar. En dröm om att var Hans, i alla dess formler. De blå ögonen såg inte längre på Honom med kärleken från ett barn, utan istället med en åtrå. En obesvarad kärlek, en sådan hon aldrig skulle yttra högt, men som ändå skar likt knivblad i hennes hjärta. Ur hennes bristande självkänsla, ur det fruktansvärda självhatet, grodde en avundsjuka. Varför var hon inte tillräcklig? Känslan kom att svälja henne hel.

Skönheten blev ett vapen och ett försvar. I sin förtvivlan fann hon sin tröst i den, i att vara vacker. Det var en passion, ett ivrigt begär, att vara den vackraste. Men hon var inte det, och skulle aldrig komma att bli. Det var insikt som torterade henne, som slet i henne i bitar. Avundet blev större, intensivare. Andra honors fägring blev ett hot, och långsamt växte viljan att beröva dem på det större. Om hon kunde se ut precis som Han ville, när Han än ville, skulle hon då vara den enda?

Hungern var lika vild som det stormande havet. Den outhärdliga törsten att vara åtrådd ledde henne in i ett våldsamt mörker. Svald av sitt begär fann hon sig själv i Ötamon igen, i sin egen allra djupaste avgrund. Där mötte hon någon som gav hon allt hon sökt, allt hon längtat efter. Hans blå ögon såg på henne med en förtrollande hänfördhet. Ruset av hans blickar, av de elektriska vibrationerna som genomsyrade hennes kropp, ledde henne djupare in i sitt eget fördärv. Tanklöst, hjärtlöst, försökte hon ta hans liv, för att stilla sin egen själviska svält.

💔 Hans välsignelse

Världen förblev svart efter den natten. Förblindad i sitt eget vredesmod och sin rädsla. Skam präglade henne, om än dess ursprung var lika tvetydigt som hennes sinne. Hon fann sig själv splittrad, sprucken under tyngden av hennes självhat, av hennes otillräcklighet.

Hennes hjärta hade vissnat, torkat ut likt en blomma. Den vackraste tik hon någonsin lagt ögonen på var det som fick det att falla sönder. I blicken fanns bara ett djuriskt, otämjbart hat. I sin vrede, sin avundsjuka, i sin tröst och i sin hunger, förlorade hon det sista greppet om sig själv. Varya grät högt, ropade patetiskt efter Honom, hennes befriare, hennes ledande ljus. Vem kunde rädda henne, om inte Honom?

Och Han fanns där. Återigen uppenbarade Han sig, som en gåva från ovan. Hans röst var likt den mjukaste melodi och när Han ömt hyschade henne till tystnad lyfte smärtan. I Hans famn kunde hon se livet få färg igen.

💔 Hennes förkastelse

Text kommer.

❤️ Hennes mänsklighet

Text kommer.

💔 Hennes försummelse

Text kommer.

💔 Hennes dekadens

Text kommer.

💔 Hennes slut

Text kommer.

🖤 Hennes uppvaknande

Text kommer.

Relationer

Biologisk Släkt
Moder Blue
Fader Othello
Helsyskon Vit, Valkyrian
Halvsyskon Wulfric
Valpar Aleksandr, Katya, Maksim
Adoptivfamilj
Adoptivfar Grendel
Adoptivsyskon Aurora
Övrig adoptivfamilj Alla Auroras barn.

Släkt

  • Blue (mamma) - Jag är ledsen att jag sålde våra själar, och jag lever med den skulden varje dag.
  • Othello (pappa) - Kanske var du bättre som du var; ansiktslös utan namn. Ändå undrar jag. 
  • Vit (syster) - Stjärnorna ledde inte våra vägar samman. Vänta inte på mig, jag kommer inte vara där.
  • Valkyrian (bror) - Den du letat efter lever inte kvar. Jag tvivlar på att hon någonsin ens existerat.
  • Aleksandr (son) - Du skulle bara bli besviken. Lev vidare.
  • Katya (dotter) - Jag ser mig själv i dig. Låt inte samma bittra hat ta dig också.
  • Maksim (son) - Det sista av min kärlek ger jag till dig. Du förtjänade bättre. Utan mig är du allt.

Tenebris

  • Grendel - Förlåt, pappa. Jag älskade dig.
  • Even - Jag lever för mig själv nu.
  • Nilo - Nu kan jag leva ut mina sista dagar nöjd. Du fick vad du förtjänat.
    • Alonso - Son av Even och Nilo.
    • Ariel - Son av Even och Nilo.
    • Miranda - Dotter av Even och Nilo.
    • Prospero - Son av Even och Nilo.
    • Stephano - Son av Even och Nilo. Jag är ledsen. Du blev bara ett offer i mängden.
  • Gehenna - Dina ord är kalla, men raka. Det, om något, kan jag uppskatta.
  • Jodano - Vad kan jag säga? Du är en skithög.
  • Aurora - De skulle kunna skala mig ren, plocka isär mig ben för ben, men aldrig ta min kärlek till dig ifrån mig. Livet är inget utan dig.
  • Ivo - Jag delar din smärta.
    • Dalia - Dotter av Aurora och Ivo.
    • Lupin - Son av Aurora och Ivo.
    • Malva - Dotter av Aurora och Ivo.
    • Syren - Son av Aurora och Ivo.
    • Tibast - Son av Aurora och Ivo. Vila i frid.
    • Tistel - Dotter av Aurora och Ivo.
    • Viol - Son av Aurora och Ivo.
    • Björnloka - Dotter av Aurora och Ivo. Glöm henne inte.
    • Bonk - Son av Aurora och Ivo. Glöm henne inte.
    • Flippa - Dotter av Aurora och Ivo. Glöm henne inte.
    • Glimmer - Dotter av Aurora och Ivo. Glöm henne inte.
    • Lava - Dotter av Aurora och Ivo. Glöm henne inte.
  • Nephania - Låt dig inte luras, jag har inte glömt. 
  • Tyrvi -
  • Arkal -

Vänner

  • Blair - Ditt mörker föregår dig, men jag vet mer än så. Tack, och förlåt. 
  • Yrjö - Jag kan aldrig förlåta mig själv. Det skulle varit jag. 
  • Shiva - En osannolik vänskap, men jag har förstått att det är det som binder oss. 
  • Molok - Våra ord betyder inte alltid vad vi menar - men jag säger det från hjärtat; tack för din värme.

"Det är komplicerat"

  • Kolzak 💔 (f.d. partner) - Jag vet att du tvivlar på vad som var äkta. Men det var alltid du. Alltid du.

Andra relationer

  • Erathor - Vem är du att se på mig med dina dömande ögon?
  • Hector - Vem du än var för mig, vem jag än var för dig, är inte den samma idag. 
  • Laali - Jag kommer dansa på din grav.
  • Mivria - Så sagorna var sanna; en hopplös romantiker enda ner i graven.
  • Nomë - Ytlig vänskap kan också riva sår. Överlevde han?
  • Pond - Jag uppskattar alltid någon med ett öga för skönhet.
  • Vasilisa -  Jag hoppas du tar vara på lugnet före stormen. Jag är inte klar med dig än.
    • Mara - Ser jag dig i närheten av honom igen kommer du inte ha något huvud kvar. 
  • Wunjo - Du gav mig en glimt hopp, och jag tog den. Tack.

Trivia

  • Varya har leucism, vilket innebär att hon inte är fullt "albino" utan snarare fläckig albino. De vita partierna av henne är alltså pigmentfria. 
  • Wulfric är Varyas halvbror. De delar samma pappa (Othello). 
  • Varya är duktig på stjärnbilder och att kunna tyda dem för navigation. Det lärde Hector henne i ung ålder.
  • Två unga korpsyskon hänger med Varya sedan de var små då Varya dödade deras föräldrar för att göra sin dräkt av vingar. Korpsyskonen lämnade Varya efter att hon förbannade sig över Gudarna.
  • Varyas första offer var en silvervarg som hetter Prvi, vilket betyder "den första" på bland annat serbiska.
  • Varyas pinterest
  • Varya fick ett halsband av Kolzak i detta rollspel som hon oftast bär. Det ser ut såhär [länk]