Weed
Karaktärsinfo
Namn Weed
Moral Neutral
Flock, Rang F.d. Qu (Grundade flocken)
Levande/Död Okänt
Partner Keiko
Fysik
Ras Ninjavarg av Kiga
Kön Hane
Ålder Vuxen
Mankhöjd Medelstor
Vikt Normal
Krafter Helande, Växter
IRL
Spelas av Millan
Skapades Slutet av 2007
Aktiv Utvandrad,
så Nej

Personlighet

Text

Utseende

Weed var en väldigt alldaglig, normalstor varg. Snarare åt det smala än starka hållet. Han var grå.

Krafter

Helande
Detta var den enda kraft Weed hade med sig från födseln. I sina yngre dagar var det inte många i landet som besatt denna förmåga och vargar i allmänhet hade den åsikten att helning inte var en riktig kraft på grund av att den varken kunde användas i självförsvar eller göra någon skada. Weed sågs därför under sin uppväxt som svag och kraftlös, och att han inte var fysiskt byggd för strid gjorde inte det hela bättre. Men med åren insåg han att denna magi var någonting av det mäktigaste man kunde besitta - gåvan att kunna hjälpa andra. Detta var kraften han ärvt av sin mamma med samma goda hjärta han innerst inne själv hade.

Växter
När hans älskade Keiko dog överfördes hennes krafter till hans kropp på ett sätt han aldrig fick förklarat för sig, förmodligen på grund av det starka vänskapsband som länkade dem samman. Han ärvde hennes förmågor vid femton års ålder och eftersom att Keiko vid sin död också var så pass ung var de inte särskilt utvecklade än. Till en början kunde han 'känna av' träden, han kunde få grenar att flytta på sig och växter att blomstra. Detta vart han med tiden väldigt duktig på och det gick väl ihop med hans ninjakunskaper vilket gjorde honom till en extremt skicklig och smidig tädklättrare. I strid använde han ibland jordkrafterna till att dra upp slingrande rötter från marken för att hålla fast motståndaren, men det var energikrävande och överlag var Weed aldrig en varg som förlitade sig på sina krafter - han använde huudet istället.

Historia

Barndomen

  • ALFAPAPPAN!!!
  • Evolets död
  • Ensamheten

Tonåren

  • Träningen
  • Qu
  • Kriget
  • Keikos död

Ungdomen

  • Krig krig mera krig
  • Döden

Kärleken

  • Keikos återkomst
  • Hans egen återkomst
  • Valparna

Mörkret

  • Slutet

Relationer

Biologisk Släkt
Moder Evolet (npc?)
Fader Blue (npc?)
Helsyskon Pion
Valpar Lilja
Kusiner Vida (?)
Adoptivfamilj

Under sitt liv mötte Weed otroligt många olika vargar och därför kommer inte alla kunna skrivas upp här.

Familj

  • Evolet (mor, npc)
  • Blue (far, npc)
  • Pion (bror)
  • Lilja (dotter)
  • Keiko (partner)

Qu

Andra relationer

Trivia

  • Idén till Weed kom efter att ha sett serien Ginga Densetsu Weed
  • Han var den första Ninjavargen i Numoori och det var när Millan kom i kontakt med Akaryuu som de skapade rasen tillsammans.