Numoori Wiki
Advertisement
Numoori Wiki

Personlighet

Text

Utseende

Trots hans färglada framdel hörs han oftast innan han syns. Han har ärvt mycket av sina färger från sin moder men även den mörkare bakdelen från sin far. Han har relativ smal midja och bred bröstkorg, med en stor svajande svans bakom sig och lång päls på bröstkorgen. Han har fyra framben och två bakben, men endast fyra fungerande ben. Två av hans framben har vuxit ut ur hans framben och sträckt sig halvvägs ner. De har muskler och och nerver så han kan känna smärta eller när de rör vid något men de är i princip oanvändbara. De klappar mot hans andra ben när han springer. Och när han är riktigt glad sträcker och sprattlar de på sig.

Bild av Dick

I ansiktet har han totalt sju ögon med gula, smala pupiler som är placerade osymmetriskt med undantag för två som är placerade anatomiskt korrekt. Över nacken, bröstkorgen och skuldrorna har han ett oräknat antal ögon med rosa pupiller, dessa ögon kan han inte se igenom. De är aktiverade av rörelse och rör sig därav. Han kan känna av när de rör sig, men han vet inte vad det är som rörde sig om inte några av hans gula ögon såg det. Några av hans rosa ögon är inte ordentligt kopplade till nerver och därför har vissa aldrig öppnats medan andra inte ordentligt kunnat stänga sig och långsamt dött av.

Krafter

Kraft
Text

Historia

Text

Relationer

Familj
  • Namn - Text
  • Namn - Text
Vänner
  • Namn - Text
  • Namn - Text
Andra relationer
  • Namn - Text
  • Namn - Text

Trivia

  • Text
Advertisement